advertise

نمونه مقاله

نمونه مقاله

کفش مناسب برای کمر درد

کفش همیشه و همه جا همراه انسان است. زمان پیاده روی ، محل کار و.... همه جا از کفش استفاده می کنیم بنابراین استفاده کردن از کفش های نامناسب می تواند باعث افزایش کمر درد شود.کمردرد یکی از شایع ترین بیماری های جهان است به طوری که طبق تحقیقات انجام شده در آمریکا از هر ده نفر، هشت نفر با بیماری کمر درد و دیسک کمر مواجه هستند . دلایل زیادی وجود دارد که باعث به وجود آمدن کمر درد می شود. اما مهم ترین عامل در افزایش درد کمر و به وجود آمدن آن استفاده از کفش نامناسب است.در این مقاله قصد داریم در مورد انتخاب یک کفش مناسب صحبت کنیم پس با ما همراه باشید.


فروشگاه تعطیلات

علت های به وجود آمدن درد در پایین کمر

برای اینکه انسان دچار بیماری های کمر درد نشود حتما باید همه اعضای بدن از سر انگشتان پا تا سر با همدیگر مطابقت داشته باشند. چنانچه اعضای بدن با همدیگر مطابقت نداشته باشند فشار زیادی به مفاصل و عضلات بدن وارد می شود.که این امر در بعضی موارد باعث به وجود آمدن درد شدید در پایین کمر می شود . دلایلی وجود دارد که باعث به وجود آمدن درد در پایین کمر می شود. این دلایل عبارتند از :
ایستادن در زمان طولانی به صورت نامناسب.
بلند کردن اجسام خیلی سنگین
آسیب وارد شدن بر اثر اتفاق به کمر
افزایش سن
نداشتن تحرک جسمانی مناسب.
افزایش بیش از اندازه وزن .

تاثیر کفش بر پایین کمر

همیشه و همه جا می شنویم که استفاده از کفش های پاشنه بلند باعث به وجود آمدن کمر درد می شود . بسیاری از افراد زمان خریدن کفش به زیبایی آن توجه می کنند و به مناسب بودن و راحتی آن توجهی ندارند. با پوشیدن این نوع از کفش ها کم کم دچار درد در پاها و کمر می شویم. انواع مختلفی از کفش ها وجود دارد که می تواند بر کمر انسان تاثیر گذار باشد این کفش ها عبارتند از :
۱ ) کفش تخت کفش های تخت از کمر انسان محافظت نمی کنند و پوشیدن آن ها باعث بروز کمر درد می شود. چنانچه مدت زیادی از کفش های تخت استفاده کنید فشار خیلی زیادی به پاشنه پای شما وارد می شود. این فشار به کمر وارد شده و باعث به وجود آمدن درد در کمر می شود و شما دچار کمر درد شدید می شوید. یکی از مهم ترین عوارضی که ممکن است کفش تخت برای فرد به وجود بیاورد کشیدگی تاندون هاست که باعث پارگی رباط پا می شود.
۲ ) پوشیدن کفش های پاشنه بلند پوشیدن کفش های پاشنه بلند یکی از رایج ترین علت به وجود آمدن درد کمر می باشد. زمانی که شما با کفش پاشنه بلند راه می روید فشار زیادی به پا وکمر شما وارد می شود که باعث می شود تعادل شما به هم بخورد. اگر به پوشیدن این کفش ها ادامه دهید دچار کمر درد، زانو درد و درد در ستون فقرات خواهید شد.
۳ ) پوشیدن صندل زمانی که شما صندل می پوشید انگشتان شما حالت فشرده پیدا خواهند کرد و زمان راه رفتن فشار زیادی به ران پا وارد می شود. اگر پوشیدن صندل را ادامه دهید باعث می شود که در قسمت تحتانی پا چرخش جزیی به وجود بیاید، این چرخش باعث می شود زاویه ای در لگن و انتهای ستون فقرات به وجود آید که این امر باعث به وجود آمدن درد در پایین کمر می شود .خوشبختانه امروزه استفاده از صندل ها بسیار کاهش یافته است.
مقاله ی دیگری با عنوان تاثیر کفش نامناسب بر بدن وجود دارد که می تواند کمک زیادی به شما بکند.


فروشگاه تعطیلات

مناسب ترین کفش برای کمر چیست؟

کفش هایی که استفاده می کنید باید خصوصیاتی داشته باشند که در زیر به آنها اشاره می کنیم :
۱ ) داشتن قوس مناسب زمانی که برای خرید کفش اقدام می‌کنید حتما به قوس آن توجه داشته باشید چرا که قوس کف پای افراد یکسان نیست و باید حتما کفشی خرید که با قوس کف پا متناسب باشد.
۲ ) اندازه ی کفش یکی از اشتباهاتی که افراد زمان خرید کفش انجام می دهند این است که به هر دلیلی کفش کوچک یا بزرگ تر از سایز پا انتخاب می کنند. اما بهتر است بدانید کفشی که متناسب با سایز پا نباشد بعد از مدتی فرد را دچار بیماری های کمر و ستون فقرات خواهد کرد.
۳ ) کفش های سفت شاید زمان خرید کفش متوجه شده باشید که بعضی از کفش ها نرم و بعضی از کفش ها سفت و محکم تر هستند. چنانچه از کفش سفت استفاده می کنید، زمان راه رفتن دچار مشکل خواهید شد و نمی توانید به راحتی راه بروید و پاها نمی توانند به راحتی نفس بکشند. بنابراین شما دچار کمر درد خواهید شد.

فروشگاه کفش تعطیلات

فروشگاه کفش تعطیلات

بزرگترین پخش کننده کفش های ارزان قیمت در اصفهان

نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را با در میان بگذارید