advertise

نمونه مقاله

نمونه مقاله

تاثیر کفش نامناسب بر بدن

سلامتی بزرگترین نعمتی است که خداوند به انسان داده است. عوامل مختلفی می تواند سلامتی انسان را تحت تاثیر قرار دهد. پا نیز یکی از اعضای مهم بدن است که تاثیر زیادی در سلامت بدن دارد. یکی از عواملی که می تواند بر سلامت پاها تاثیر بگذارد استفاده از کفش های نامناسب است. در این مقاله قصد داریم در مورد تاثیر کفش بر بدن صحبت کنیم پس با ما همراه باشید.
برای خرید با کیفیت ترین و ارزان ترین کفش ها به سایت تعطیلات مراجعه کنید.

تاثیر کفش بر سلامت بدن
کفش وسیله ای است که همیشه و همه جا همراه انسان است. در ورزش، در محل کار، مجالس و .... از کفش استفاده می کنیم. بنابراین چون همیشه در حال استفاده از کفش هستیم باید از کفش مناسب استفاده کنیم تا سلامت ما به خطر نیفتد. طبق تحقیقات انجام شده از هر ده نفر تقریبا نه نفر از مشکل کمر درد و پا درد رنج می برند که این مشکلات از کفش های نامناسب نشات می گیرد. به طور کلی می توان گفت بزرگترین دلیل مشکلات پا، استفاده از کفش نامناسب است. پوشیدن کفش نامناسب می تواند باعث کمر درد، درد در ستون فقرات، درد در زانو و ... شود. پس باید گفت که خرید کفش اسپرت مناسب می تواند یک نوع سرمایه گذاری باشد و شما را از دچار شدن به بیماری های پا و کمر محافظت کند. چنانچه کفش هایی که استفاده می کنید تنگ یا گشاد باشند باعث می شود فشار خیلی زیادی به مفاصل پا و پاشنه و پنجه ی پا وارد شود. این فشارها می تواند باعث به وجود آمدن درد و ناراحتی در نقاط گفته شده باشد.


فروشگاه تعطیلات

عوارض استفاده از کفش نامناسب

چنانچه روزانه از کفش های نامناسب استفاده کنید، این کفش ها عوارضی خواهند داشت که عبارتند از:
۱) افزایش کمر درد و زانو درد
۲) تأثیر گذاشتن بر راه رفتن فرد
۳) به وجود آمدن صدمات بیشتر در فعالیت های ورزشی روزانه.
تأثیرات کوتاه مدت استفاده از کفش نامناسب

۱) به وجود آمدن میخچه در کف پا
میخچه عارضه ای است که از پوست محکم و سخت و سلول های مرده تشکیل می شود و می توان گفت پینه ای شکل است. میخچه حتی زمانی که کفش های شما گشاد است نیز ممکن است به وجود بیاید. عارضه ی میخچه در خانم ها بیشتر از آقایان است چون خانم ها بیشتر از کفش های پاشنه بلند و نوک تیز استفاده می کنند که باعث می شود پای آن ها آسیب ببیند.
۲) به وجود آمدن مشکلاتی در ناخن های پا
یکی دیگر از عوارضی که استفاده از کفش های نامناسب برای انسان دارد، مشکلاتی برای ناخن هاست. زمانی که افراد از کفش های تنگ استفاده می کنند ممکن است فشار خیلی زیادی به انگشتان پای آن ها وارد شود و قسمتی از ناخن وارد گوشت اطراف ناخن بشود که به این اتفاق گوشه کردن ناخن می گویند . وقتی این عارضه برای فردی اتفاق می افتد، فرد احساس درد شدیدی در پا دارد که برای او بسیار ناراحت کننده است و در بعضی موارد حتی منجر به عفونت و ورم انگشتان پا نیز می شود. این مشکل باعث می شود سلامت پای شما به خطر بیفتد همچنین بعضی افراد نیز عفونت پا را از بقیه پنهان می کنند که ممکن است مشکلات بزرگتری را برای فرد به وجود بیاورد.
اگر در ساخت کفش از مواد مرغوب و مناسب استفاده نشده باشد ممکن است کفش محیطی برای رشد قارچ شود و منجر به بیماری های پوستی شود چرا که داخل کفش تهویه ی خوب و درست اتفاق نمی افتد.

اثرات بلند مدت استفاده از کفش های نامناسب


یکی دیگر از از مشکلاتی که ممکن است در اثر استفاده ی طولانی مدت از کفش های نامناسب به وجود بیاید صاف شدن کف پا است. چنانچه کف پای فرد صاف شود و قوس خود را از دست بدهد نمی تواند بعضی نیروهای وارد شده از کف زمین را خنثی کند و مانع از ورود آن ها به بدن شود و این امر موجب می شود فرد دچار درد در ناحیه ی زانو، کمر و حتی گردن شود. در کفش های کتانی اصل از تکنولوژی هایی استفاده می شود که از قوس کف پا به طور کامل حمایت می کند و مانع از به وجود آمدن مشکلات جدی برای انسان می شود. یکی از مهمترین و اصلی ترین مشکلاتی است که زمان استفاده از کفش های نامناسب برای انسان پیش می آید کمر درد است.کمردرد یک درد شدید و طاقت فرساست و ممکن است خیلی از جنبه های زندگی فرد را تحت تاثیر قرار دهد.
برای خرید بهترین کفش ها به سایت ما مراجعه کنید.


ایجاد درد در مفاصل

زمانی که فردی از کفش مناسب استفاده نمی کند و کفش های او تنگ یا گشاد است و کفش پا را به خوبی در برنمی گیرد بنابراین پا به راحتی و درستی نمی تواند وزن بدن را تحمل کند و فشاری که از وزن فرد ناشی می‌شود به درستی در تمامی نقاط پا تقسیم نمی شود و فشار زیادی به مفاصل وارد می شود. این موضوع باعث می شود فرد در ناحیه ی زانو دچار درد شدید شود. همچنین اگر از کفش های مناسب استفاده نکنید ممکن است پاهای شما تغییر حالت داده و مفاصل و استخوان های شما بزرگتر شوند.

فروشگاه تعطیلات

نکاتی در مورد پاهای انسان

۱ ) خانم ها چهار برابر بیشتر از آقایان دچار کمر درد و مشکلات پا می شوند.
۲ ) تغییر فرم پا نیز در خانم ها بیشتر از آقایان است به طوریکه هر نه نفر از ده نفر خانم به خاطر استفاد از کفش نامناسب ورزشی تغییر فرم پا دارند.
جمع بندی

به طور کلی و به عنوان حرف آخر می توان گفت استفاده ی مکرر از کفش های نامناسب باعث می شود کیفیت زندگی شما نیز کمتر شود و شما ادامه ی زندگی خود را با مشکلاتی چون کمر درد، زانو درد و پا درد سپری کنید. این مسائل بیشتر در میان خانم ها رواج دارد چرا که همانطور که گفته شد خانم ها بیشتر از کفش های نامناسب و پاشنه بلند استفاده می کنند. بنابراین حتی اگر هزینه ی زیادی برای کفش بپزدازید باز هم ضرر نکرده اید چرا که استفاده از کفش نامناسب باعث به وجود آمدن درد در پا، درد در کمر و زانو می شود و همچنین باعث کم شدن اعتماد به نفس فرد و کاهش تحرک او خواهد شد.

فروشگاه کفش تعطیلات

فروشگاه کفش تعطیلات

بزرگترین پخش کننده کفش های ارزان قیمت در اصفهان

نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را با در میان بگذارید