advertise

نمونه مقاله

نمونه مقاله

گشاد کردن کفش تنگ

در بعضی مواقع ممکن است زمان خرید کفش کمی بی دقتی کنیم و کفش مناسب و اندازه ی پا انتخاب نکنیم. بعضی از فروشگاه ها امکان تعویض کفش را دارند و شما می توانید به راحتی کفش خود را با مدل و سایز دیگری تعویض کنید. در این میان فروشگاه های دیگری نیز هستند که امکان تعویض کفش را ندارند. در این موارد بهتر است خودمان دست به کار شویم و اقداماتی برای گشاد کردن کفش خود انجام دهیم . در این مقاله قصد داریم درباره ی گشاد کردن کفش تنگ صحبت کنیم پس با ما همراه باشید.
یکی از ابتدایی ترین کارهایی که برای گشاد کردن کفش تنگ می توانیم انجام بدهیم این است که مدت زیادی به صورت مداوم از آن استفاده کنیم. پوشیدن کفش باعث می شود کفش مقداری جا باز کند. پس بهتر است زمانی که کفش را خریداری می کنید ابتدا آن را بپوشید تا متوجه شوید چقدر برایتان تنگ است. اگر متوجه شدید که کفش مقدار خیلی کمی تنگ است و پای شما را آزار نمی دهد، چند روزی آن را در خانه بپوشید و راه بروید تا کمی جا باز کند. اما اگر با این کار مشکل حل نشد باید راه های دیگری را امتحان کنید.


فروشگاه تعطیلات

راه های گشاد کردن کفش تنگ

۱) گشاد کردن کفش تنگ با یک جوراب ضخیم
اگر جنس کفش شما از چرم است می توانید از این روش برای گشاد کردن آن استفاده کنید. ضخیم ترین جوراب خود را پوشیده سپس کفش های خود را بپوشید و تا جایی که امکان دارد پاهایتان را داخل کفش فشار دهید. این کار را چندین بار تکرار کنید سپس قسمتی از کفش را که تنگ است با سشوار گرم کنید. تا زمانی که از سشوار استفاده می کنید مرتب به قسمت های داخل کفش فشار وارد کنید. بعد از گذشت سی ثانیه سشوار را خاموش کنید و اجازه دهید کفش ها (همین طور که پایتان هستند) خنک شوند. اگر کفش هنوز به اندازه ی کافی گشاد نشده بود می توانید چندین بار این کار را تکرار کنید. البته باید توجه داشته باشید که حرارت زیاد سشوار ممکن است چسب های کفش را از بین ببرد. همچنین برای برگرداندن رطوبت از دست رفته ی چرم (به خاطر باد گرم سشوار) کمی به کفش خود واکس بزنید.

۲) گشاد کردن کفش با استفاده از روزنامه
ابتدا مقداری روزنامه را خیس کرده و آن ها را مچاله کنید. روزنامه را درون کفش خود قرار دهید تا کفش را پر کند. زمان انجام این کار توجه داشته باشید که با قرار دادن روزنامه، حالت کفش تغییر نکند (اگر حالت کفش تغییرکرد روزنامه را بیرون بیاورید و دوباره درون کفش بگذارید). اجازه دهید روزنامه ها داخل کفش خشک شوند سپس آن ها را بیرون آورید. با این کار حتما کفش شما کمی جا باز کرده است.

فروشگاه کفش تعطیلات

فروشگاه کفش تعطیلات

بزرگترین پخش کننده کفش های ارزان قیمت و با کیفیت در اصفهان

۳) گشاد کردن کفش تنگ با فریز کردن
ابتدا در کیسه ی پلاستیکی محکم و بدون سوراخ را نصفه پر از آب کنید. کیسه های پلاستیکی را درون کفش های خود قرار دهید و کفش ها را حدودا ۲۴ ساعت داخل فریزر بگذارید. بعد از گذشت یک روز کامل، کفش را بیرون آورده و اجازه دهید یخ کفش ها باز شود. سپس کفش هایتان را بپوشید. مطمئنا اندازه ی آن ها بزرگتر شده است. توجه داشته باشید که این روش را برای کفش های مارک و گران قیمت به کار نبرید چرا که ممکن است باعث خراب شدن آن ها بشود.

۴) گشاد کردن کفش تنگ با استفاده از جوراب
چند جفت جوراب ضخیم را انتخاب کنید. جوراب ها را به صورت یک توپ در آورید سپس آن ها را داخل کفش های خود قرار داده و اجازه دهید جوراب ها یک شبانه روز کامل درون کفش هایتان باقی بمانند. روز بعد جوراب ها را در بیاورید و کفش هایتان را بپوشید با این کار حتما متوجه تغییر سایز کفش ها خواهید شد.

فروشگاه تعطیلات

۵) گشاد کردن کفش با قالب کفش
قالب کفش وسیله ای است که مانند پای انسان است. جنس قالب از چوب سدر یا افرا می باشد. قالب کفش به گونه ای ساخته شده است که باعث می شود سایز کفش شما بزرگ تر شود. قالب ها پیچ هایی دارند که با استفاده از آن می توانید مشکل تنگ بودن کفش را برطرف کنید. برای انجام این کار می توانید قالب را درون کفش خود قرار دهید. چنانچه چند روز این کار را انجام دهید مشکل تنگ بودن کفش برطرف خواهد شد. نام‌دیگر این روش کشش خشک است. اگر برای انجام این کار از اسپری یا روغن منبسط کننده ی کفش هم استفاده کنید زودتر به نتیجه خواهید رسید.

۶) گشاد کردن کفش با سیب زمینی
یک سیب زمینی خیلی بزرگ را پوست بکنید سپس آن را درون کفش خود قرار دهید. اندازه ی سیب زمینی را طوری انتخاب کنید که داخل کفش را بپوشاند (سیب زمینی باید خیلی بزرگ باشد) یکی از مزیت های این روش این است که باعث می شود بوی بد کفش نیز از بین برود. زمانی که سیب زمینی را داخل کفش قرار دادید اجازه دهید یک روز کامل به همین صورت درون کفش باقی بماند.

۷) از یک کفاش حرفه ای کمک بگیرید
چنانچه با استفاده از روش های بالا نتوانستید کفش خود را گشاد کنید بهتر است آن را به یک کفاش حرفه ای بسپارید. بعضی از کفاش ها وسایل مخصوصی دارند که با آن می توانند کفش شما را گشاد کنند‌.‌‌‌‌‌‌

کفش تعطیلات اصفهان

کفش تعطیلات اصفهان

بزرگ ترین پخش کننده کفش های ارزان قیمت و با کیفیت در اصفهان

نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را با در میان بگذارید