advertise

نمونه مقاله

نمونه مقاله

چگونه از قلب دوم محافظت کنیم؟

زمانی که برای مدت خیلی طولانی پیاده روی می کنیم آسیب زیادی به پاهایمان وارد می‌شود. بهترین راه برای محافظت از پاها این است که فشاری که در زمان راه رفتن به پاها وارد می شود را کمتر کنیم. برای محافظت از پاها بهتر است زمان راه رفتن از کفش و دمپایی های طبی استفاده کنیم تا فشار زیادی به پاهایمان وارد نشود. چنانچه در زمان پیاده روی های طولانی از کفش های طبی استفاده نکنید به بیماری های کمر درد و زانو درد و درد کف پا مواجه می شوید. طبق تحقیقات انجام شده دلیل اصلی کمر درد و زانو درد افراد در این است که در زمان راه رفتن از کفش مناسب استفاده نمی کنند و یا مدت زیادی روی پاهای خود می ایستند. بنابراین برای حفظ سلامت پا و کمر خودتان سعی کنید حتما از کفش و دمپایی های مناسب استفاده کنید.
یکی از اجزای مهم بدن هر انسان پاهای او هستند. در زمان راه رفتن و ایستادن روی پاها باید سعی کنیم از پاها خوب مراقبت کنیم. ما در این مقاله قصد داریم درباره ی محافظت از پاها و این که چرا پاها از اهمیت زیادی برخوردارند و به آن ها قلب دوم می گویند صحبت کنیم پس با ما همراه باشید.


فروشگاه تعطیلات

چرا پا قلب دوم هر انسان است؟

شاید تا به حال به وفور شنیده باشید که پا قلب دوم انسان است اما آیا دلیل این جمله را می دانید؟
دلیل بیان کردن این جمله این است که قلب در بدن انسان وظیفه ی پمپاژ کردن خون به تمامی نقاط بدن را دارد. خونی که توسط قلب پمپاژ می شود به همه ی نقاط بدن از سر تا نوک پاها جریان پیدا می کند. همین امر باعث می شود اکسیژن به تمامی سلول های بدن برسد. زمانی که خون به پاهای انسان می رسد باید مجددا این خون به سمت قلب کشیده شود. به دلیل جاذبه ای که در زمین وجود دارد، حرکت خون از پا به سمت قلب کار بسیار سختی می باشد و تقریبا مانند پمپاژ کردن خون از سمت قلب است. شاید تا به حال شنیده باشید که یک دریچه در عضلات پشت پا قرار دارد که این عمل را انجام می دهد و باعث می شود خون خیلی راحت تر از پاها به سمت قلب حرکت کند. این دریچه اجازه نمی دهد خون به سمت پایین برگردد. به همین دلیل است که پا از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. با افزایش سن اهمیت پاها نیز بیشتر مشخص می شود و چنانچه در جوانی به پاهای خود و کفش هایی که می پوشید اهمیت ندهید در سنین بالاتر به کمردرد و زانو درد دچار خواهید شد.
پا از تعدادی ماهیچه، ورید و دریچه ها تشکیل شده است که به صورت هماهنگ با همدیگر کار می کنند تا خون را به راحتی به قلب بازگردانند. زمانی که آسیب به پاها وارد می شود، دریچه ها ضعیف می شوند و نمی توانند به درستی وظایف خود را انجام دهند.

فروشگاه کفش تعطیلات

فروشگاه کفش تعطیلات

بزرگترین پخش کننده کفش های ارزان قیمت در اصفهان

نشانه هایی از قلب اول و دوم که باید به آن ها توجه کرد

نشانه هایی وجود دارد که اگر با آن ها روبرو شدید حتما باید به پزشک مراجعه کنید چرا که بسیار نگران کننده هستند. این علائم عبارتند از:
۱. احساس کردن سنگینی در قفسه ی سینه
۲. ورم کردن پاها به خصوص مچ پا
۳. گرفتگی همیشگی عضلات پا
۴. نامنظم شدن ضربان های قلب
۵. همیشه احساس خستگی کردن
۶. احساس کردن درد شدید در قفسه ی سینه
۷. خارش زیاد و تغییر رنگ پوست پاها.

مراقبت کردن از پا

برای مراقبت کردن از پاها لازم است کارهای دیگری نیز انجام دهید. این مراقبت ها عبارتند از :
۱. پیاده روی کردن به صورت روزانه
۲. نوشیدن آب زیاد در طول روز
۳. سعی کنید برای مدت طولانی روی پاهای خود نایستید
۴. خوردن میوه و سبزیجات به اندازه ی کافی.

فروشگاه تعطیلات

بیماری های نارسایی وریدی

بعضی از افراد ممکن است به بیماری نارسایی وریدی دچار شوند. این بیماری به خاطر یک طرفه شدن رگ های پا به وجود می آید. در این بیماری دریچه ها درست کار نمی کنند و نمی توانند خون را به سمت قلب بازگردانند. بنابراین خون در پاها جمع می شود. پس زمانی که مدت زیادی روی پاهای خود می ایستید و تحرک ندارید خون در پاهای شما جمع می شود و به همین دلیل است که پزشکان پیاده روی روزانه را بسیار توصیه می کنند و اصرار بر انجام آن دارند. به طور کلی می توان گفت پیاده روی باعث می شود خون در بدن جریان پیدا کند و خون در بدن لخته نشود.

نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را با در میان بگذارید