advertise

نمونه مقاله

نمونه مقاله

درمان پادرد در دوارن بارداری

یکی از بزرگ ترین مشکلاتی که ممکن است برای هر مادر بارداری اتفاق بیفتد، درد پا است. بعضی از مادران ممکن است به غیر از درد پا، ورم آن را نیز تجربه کنند که هر چه ماه های بارداری مادر بالاتر می رود، این موضوع تشدید می شود. بنابراین یک مادر باردار به دنبال علت پا درد و راه های درمان آن است. در این مقاله قصد داریم درباره ی پادرد در دوران بارداری و راه های درمان آن صحبت کنیم پس با ما همراه باشید.
اگر مادر در دوران بارداری به پادرد مبتلا شد، چه زمانی باید به پزشک مراجعه کند؟
همانطور که در بالاتر گفته شد یک مادر در دوران بارداری پادرد را تجربه خواهد کرد که به مرور زمان این دردها کمتر خواهند شد. اما اگر بعد از گذشت مدت زمان زیادی پادرد از بین نرفت و بیشتر هم شد و یا با یکی از نشانه های زیر همراه بود حتما به پزشک مراجعه کند. این نشانه ها عبارتند از:
۱. چنانچه به غیر از پادرد، تورم و کبودی پا را نیز مشاهده کردید حتما به پزشک مراجعه کنید.
۲. چنانچه در طول روز به گرفتگی عضلات و احساس ضعف و بی حالی در پاها دچار می شوید حتما به پزشک مراجعه کنید.
۳. چنانچه مدت زیادی به درد پا دچار شده اید و روز به روز درد افزایش پیدا کرد حتما به پزشک مراجعه کنید.
۴. چنانچه احساس کردید درد پاها به خاطر فعالیت های روزانه نمی باشد حتما با پزشک خود در میان بگذارید.


فروشگاه تعطیلات

دلایل پا درد در دوران بارداری چیست؟

به طور کلی می توان گفت پا درد در دوران بارداری از سه ماهگی شروع می شود و دلایل مختلفی دارد که این دلایل عبارتند از:
۱. انسداد جریان خون در پاها
یکی از دلایل پا درد در زمان بارداری این است که باردار شدن مادر باعث می شود تغییراتی در آناتومی بدن ایجاد شود. بزرگ شدن رحم باعث می شود فشار زیادی به رگی که از سمت قلب به پاها خون رسانی می کند، وارد شود و این امر باعث انسداد گردش خون در پاها می شود.
۲. تغییرات در هورمون ها در دوران بارداری
تغییراتی که در دوران بارداری در هورمون ها به وجود می آید باعث می شود درد پا به وجود بیاید. به عنوان مثال در دوران بارداری ترشح هورمون پروژسترون افزایش می یابد. این امر می تواند درد پا درد تأثیر گذار باشد.
۳. افزایش وزن
یکی دیگر از عواملی که می تواند بر پا درد در دوران بارداری تاثیر گذار باشد افزایش وزن مادر است. زمانی که وزن مادر افزایش پیدا می کند فشار وارد شده بر روی پاها نیز افزایش می یابد. این امر باعث خستگی و ایجاد درد در پاها می شود. همچنین افزایش وزن مادر باعث می شود پاها به سمت داخل بچرخد و کف پای مادر صاف تر شود.
۴. خستگی در دوران بارداری
فعالیت های روزانه می تواند خیلی زود یک مادر باردار را خسته کند که این امر باعث می شود مادر به پا درد مبتلا شود. خانم های باردار توجه داشته باشند که نوشیدن زیاد آب باعث می شود مادر کمتر به پا درد مبتلا شود.
۵. رژیم نامناسب در دوران بارداری
یکی از مهم ترین عواملی که می تواند در به وجود آمدن پاردرد در مادر باردار تاثیر گذار باشد، رژیم غذایی نامناسب است. مصرف بیش از اندازه ی نمک و یا نرسیدن فسفر و منیزیم به مادر باعث می شود مادر باردار به پا درد دچار شود.
۶. مصرف بعضی از داروها
مصرف کردن بعضی از داروها مانند قرص های فشار خون ممکن است مواد معدنی موجود در بدن مادر را کاهش دهد. مصرف بعضی از داروها حتی ممکن است باعث از بین رفتن کلسیم در بدن مادر شود که این امر نیز مادر را به پا درد مبتلا می کند.
۷. گرفتگی عضلات پا
در بدن مادر باردار، شریان های پا باریک می شوند و این امر باعث می شود گرفتگی در عضلات به وجود بیاید بنابراین درد پاها نیز شروع می شود که می توانید پس از مشورت کردن با پزشک خود ورزش هایی را شروع کنید تا درد پاهایتان کمتر شود.

فروشگاه کفش تعطیلات

فروشگاه کفش تعطیلات

بزرگترین پخش کننده کفش های ارزان قیمت در اصفهان

عواملی که باعث تشدید پا درد در دوران بارداری می شود؟

تعدادی از عوامل هستند که باعث تشدید پا درد در دوران بارداری می شوند. هر چه سن مادر باردار بیشتر باشد پا درد در او نیز بیشتر است. تجربه ثابت کرده است مادرانی که بالای سی سال سن دارند به پا درد بیشتری مبتلا خواهند شد. همچنین مادران بارداری که قبل از بارداری به بیماری هایی مانند کبد و کلیه و دیابت دچار بوده اند، پادرد بیشتری را تجربه می کنند. به طور کلی می توان گفت در دوران بارداری تغییرات هورمونی زیادی در بدن اتفاق می افتد که باعث می شود پا درد به سراغ مادر باردار بیاید.
برای کاهش درد پا در دوران بارداری چه کارهایی می توان انجام داد؟
می توانید از یک کیسه ی آب گرم استفاده کنید و آن را روی قسمتی که احساس درد می کنید بگذارید و کمی آن را ماساژ دهید تا درد آن کمتر شود. همچنین می توانید روی پاهای خود ایستاده و ابتدا انگشتان پا و سپس زانوها را چندین بار خم کنید تا گردش خون در پاهای شما بیشتر شود.

فروشگاه تعطیلات

ورم پا در دوران بارداری

در دوران بارداری پاهای مادران ورم زیادی می کند (به خصوص در ماه های آخر بارداری). این امر کاملا طبیعی است و می تواند شما را با پوشیدن کفش های قبلی دچار مشکل کند. چنانچه ورم پای شما خیلی زیاد بود می توانید با پزشک خود مشورت کرده و دستورالعمل های او را انجام دهید. نکاتی برای کاهش پا درد در دوران بارداری برای این که شما پا درد کمتری را احساس کنید می توانید در طول دوران بارداری نکات زیر را رعایت کنید:
سعی کنید در طول دوران بارداری پیاده روی های سبک را فراموش نکنید.
از ایستادن های طولانی مدت در دوران بارداری خودداری کنید.
سعی کنید در طول دوران بارداری از کفش های طبی استفاده کنید. ( می توانید به مقاله دیگر درباره ی کفش های طبی مراجعه کنید. )
میوه و سبزیجات زیاد مصرف کنید. • در دوران بارداری مایعات و آب میوه زیاد مصرف کنید.
سعی کنید در منزل هم بدون کفش راه نروید و حتی الامکان از دمپایی های طبی استفاده کنید.
از رژیم غذایی مناسب استفاده کنید.

نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را با در میان بگذارید