advertise

نمونه مقاله

نمونه مقاله

دویدن و کاهش وزن

دویدن یکی از ساده ترین و ارزان ترین راه هایی است که باعث می شود شما کالری زیادی بسوزانید و لاغر شوید. در این مقاله قصد داریم درباره ی دویدن و کاهش وزن صحبت کنیم پس با ما همراه باشید.
با دویدن چگونه کالری بسوزانیم و لاغر شویم؟
اگر شاید شما یکی از افرادی هستید که تمایل دارید لاغر شوید و از بزرگی شکم و پهلوها خسته شده اید بنابراین بهتر است به فکر کاهش وزنتان باشید. ما به شما توصیه می‌کنیم برای لاغر کردن از دویدن استفاده کنید چرا که دویدن یک راه ساده و ارزان است و باعث می شود شما خیلی زیاد کالری سوزانده و لاغر شوید. البته باید توجه داشته باشید که قبل از دویدن حتما باید نکاتی را بدانید و به آن ها دقت کنید تا دچار مصدومیت نشوید.


فروشگاه تعطیلات

چرا دویدن یک راه عالی برای لاغر شدن است؟

اولین و بزرگ ترین دلیل عالی بودن دویدن در این است که این روش بسیار ساده و همراه با لذت است. به صورتی که شما می توانید یک موزیک خوب گذاشته و از آن لذت ببرید و به همراه آن قدم های بلند و پشت سرهم برداشته و رفته رفته سرعت خود را زیاد کنید و بدوید. به طور کلی می توان گفت دویدن یک فعالیت ساده و طبیعی همراه با لذت است که برای همه ی سنین نیز مناسب است.
دلیل دوم این است که دویدن یک راه بسیار ارزان است. شما برای این کار تنها به یک جفت کفش ورزشی خوب ( مانند کفش طبی )و لباس ورزشی مناسب احتیاج دارید که این هزینه ها در مقایسه با هزینه هایی که برای درمان های پزشکی یا عمل جراحی می کنید، بسیار ناچیز و کم است. همچنین شما با دویدن می توانید به حفظ سلامت بدن نیز کمک زیادی بکنید. از طرف دیگر دویدن یک نوع فعالیت کاملا اجتماعی است و شما در هر مکانی که دویدن را انجام دهید به راحتی می توانید در آن مسیر دوستان زیادی پیدا کرده و از مسیر لذت بیشتری ببرید و انگیزه بیشتری برای کمتر شدن وزن به دست آورید.

فروشگاه کفش تعطیلات

فروشگاه کفش تعطیلات

بزرگترین پخش کننده کفش های ارزان قیمت در اصفهان

آیا امکان مصدوم شدن در دویدن وجود دارد؟

تحقیقاتی که توسط دانشمندان کانادایی بر روی چندین نفر انجام شده است نشان دهنده ی این موضوع است که دویدن نیز می تواند باعث مصدوم شدن فرد بشود. دویدن یک نوع فعالیت ورزشی است که نوع حرکت در آن یکسان است و این امر باعث می شود فشار مداومی بر روی عضلات و مفصل های فرد وارد شود که در مدت زمان طولانی این امر باعث می شود مفصل ها دچار مصدومیت شوند. از نمونه مشکلاتی که می تواند برای فرد به وجود بیاید عبارتست از:
۱ ) ایجاد درد در زانوها و مفاصل
۲ ) کوفته شدن عضلات پا
۳ ) گرفتگی عضلات ران و ساق پا یکی از دلایل دیگری که می تواند باعث آسیب رساندن به پا و عضلات آن شود این است که اگر تنها قصد شما از دویدن،کم کردن وزن است پس حتما شما در زندگی بسیار کم تحرک هستید و از نظر توان حرکتی دچار ضعف و ناتوانی هستید و نسبت به ساخت عضله و تمرین قدرتی نیز هیچ تجربه یا اطلاعاتی ندارید. همین امر نیز باعث می شود بدن شما دچار مصدومیت شود چرا که تحمل فشار را ندارد. نکته ای که در اینجا باید توجه زیادی به آن داشته باشید، استفاده از کفش های مناسب برای دویدن است. استفاده کردن از یک کفش مناسب باعث می شود فشار خیلی کمی به ستون فقرات و زانوهای شما وارد شود. همچنین پوشیدن یک کفش خوب باعث می شود ریسک صدمه زدن به بدن شما به حد قابل توجهی پایین بیاید.همچنین انگیزه ی شما برای ادامه ی این فعالیت نیز بیشتر شود.

فروشگاه تعطیلات

برای دویدن باید از کجا شروع کنیم؟

برای این که با دویدن بتوانید وزن خود را کاهش دهید حتما باید قوانینی را بدانید و به آن ها عمل کنید این قوانین عبارتند از:
۱ ) دویدن را به صورت قسمتی از یک برنامه ی خوب و یک تمرین همیشگی انجام دهید و تمرینات مقاومتی نیز داشته باشید. توجه داشته باشید که برای لاغر کردن نباید فقط از دویدن استفاده کنید. بهتر است دویدن را در کنار یک برنامه ی ورزشی خوب انجام دهید. می توانید یک برنامه ی ساده را با دمبل زدن شروع کنید که با این روش ماهیچه های پای شما قوی تر می شوند و فشار کمتری به زانو وارد می شود و همچنین با این کار عضله سازی می کنید که این امر باعث می شود مصدومیت های شما کمتر شود.
۲ ) از حرکات کششی غافل نشوید توجه داشته باشید که در ابتدای ورزش کردن عضله های شما بالانس نیست و بهتر است از حرکات کششی استفاده کنید تا بدن آماده تری داشته باشید و تناسب اندامتان بهتر شود. روزانه بین ده تا بیست دقیقه حرکات کششی انجام دهید تا بدن شما کاملا آمادگی پیدا کند.
۳ ) ورزش را آرام آرام و با استمرار شروع کنید تا به نتیجه ی دلخواه برسید چنانچه شما در زندگی شخصی خود تحرک زیادی ندارید نمی توانید خیلی زود وارد تمرین های سنگین دو شوید چرا که ممکن است خیلی سریع هم مصدوم شوید. بنابراین سعی کنید ورزش را از کم شروع کنید و با گذشت زمان که بدنتان آمادگی بیشتری پیدا کرد ورزش را بیشتر کنید.
جمع بندی

از مطالب گفته شده در بالا نتیجه می گیریم که زمان دویدن برای کمتر کردن وزن به نکاتی باید توجه کرد: شما زمان دویدن باید یک برنامه ی مناسبی برای ساختن عضله داشته باشید. همچنین از یک سری حرکات مناسب و کششی استفاده کنید و به لباس و کفش ورزشی خود اهمیت زیادی بدهید. البته باید توجه داشته باشید که داشتن یک رژیم غذایی مناسب نیز می تواند کمک زیادی به کمتر شدن وزن شما بکند. بنابراین به شما توصیه می‌کنیم که در کنار دویدن حتما یک رژیم غذایی مناسب نیز داشته باشید تا راحت تر بتوانید وزن خود را کاهش دهید.

نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را با در میان بگذارید