advertise

نمونه مقاله

نمونه مقاله

تمیز کردن کفش های کتانی

افرادی که عاشق کفش های کتانی هستند می دانند که هیچ چیز مانند تمیز بودن کفش های کتانی لذت بخش نیست. زمانی که از کفش های کتانی استفاده می کنید بعد از مدتی ممکن است اتفاق های زیادی برای کفش های شما رخ دهد و آن ها را کثیف کند.( مانند ریختن مایعات روی کفش،ساییده شدن پاشنه ی کفش و...) بنابراین ممکن است تمایل داشته باشید کفش های کتانی خود را مانند روز اول تمیز کنید.در این مقاله قصد داریم درباره ی تمیز کردن کفش کتانی صحبت کنیم پس با ما همراه باشید.
برای خرید با کیفیت ترین و ارزان ترین کفش ها به سایت تعطیلات مراجعه کنید.


فروشگاه تعطیلات

تمیز کردن قسمت های مختلف کفش های کتانی

۱ ) تمیز کردن کف کفش
کف کفش به خاطر اینکه مستقیما با خاک ، علف، ماسه و... در تماس است پس از همه ی قسمت های کفش کثیف تر می شود. با این که هیچ گاه نمی شود کف کفش به صورت کامل تمیز باشد اما می توان هر هفته با یک برس کف کفش را تمیز کرد.
۲ ) تمیز کردن بندهای کفش کتانی
زمان تمیز کردن کفش های کتانی سعی کنید همیشه بند کفش را نیز تمیز کنید. به این صورت که آن ها را از کفش در آورده و داخل ماشین لباسشویی بیندازید تا کاملا تمیز شوند. البته راه دیگری هم وجود دارد و این است که بند کفش جدید خریداری کنید.
۳ ) تمیز کردن زبانه ی کفش کتانی
سعی کنید هیچ گاه تمیز کردن زبانه ی کفش را فراموش نکنید چرا که تمیز کردن زبانه ی کفش می تواند ظاهر کفش را به صورت کلی تغییر دهد. در ادامه ی مقاله روش هایی برای تمیز کردن کفش های کتانی بیان می کنیم که می توانید از آن ها برای تمیز کردن زبانه ی کفش کتانی نیز استفاده کنید.

فروشگاه کفش تعطیلات

فروشگاه کفش تعطیلات

بزرگترین پخش کننده کفش های ارزان قیمت در اصفهان

روش های تمیز کردن کفش های کتانی

برای تمیز کردن کفش های کتانی روش های مختلفی وجود دارد که در ادامه به آن ها می پردازیم:
۱ ) تمیز کردن کفش کتانی با استفاده از خمیر دندان
با استفاده از خمیر دندان به راحتی می توان کفش های کتانی را تمیز کرد. به این صورت که ابتدا کفش خود را خیس کنید سپس با استفاده از یک مسواک خمیر دندان را به کفش های خود بزنید و آن قدر این حرکت را ادامه دهید تا خمیر دندان روی کفش شما کف کند. پس از گذشت حدودا یک ربع کفش خود را با آب شست و شو دهید و یا با استفاده از یک دستمال خیس، خمیر دندان را از روی کفش پاک کنید. می توانید این کار را چند بار تکرار کنید تا کفش شما به خوبی تمیز شود. البته باید توجه داشته باشید استفاده از خمیر دندان برای کفش های کتانی پارچه ای اصلا مناسب نیست.
۲ ) شستن کفش کتانی با استفاده از ماشین لباسشویی
یکی از آسان ترین راه ها برای تمیز کردن کفش کتانی، استفاده کردن از ماشین لباسشویی است. البته در این مورد باید مطمئن باشید که کفش های کتانی شما با چسب مونتاژ نشده اند چرا که اگر در مونتاژ کفش شما از چسب استفاده شده باشد، با این روش کفش شما خراب می شود.
بند ها و کفی های کفش خود را کاملا بیرون بیاورید و کفش خود را داخل کیسه های مخصوص شست و شو مشبک قرار دهید و آن ها را داخل ماشین لباسشویی انداخته و با سرعت و زمان خیلی کم و آب سرد شست و شو دهید. توجه داشته باشید که وقتی برنامه ی شست و شو تمام شد از خشک کن استفاده نکنید و اجازه دهید کتانی شما در هوای آزاد خشک شود. بندهای کفش خود را نیز می توانید داخل مخلوط آب گرم و صابون بشویید و خشک کنید.
برای خرید بهترین کفش ها به سایت ما مراجعه کنید.

فروشگاه تعطیلات

۳ ) تمیز کردن کتانی های پارچه ای
هر نوع کفشی می تواند از جنس پارچه باشد اما باید توجه داشته باشید که کفش های پارچه ای هم کثیف می شوند. شاید شنیده باشید که با استفاده از ماشین لباسشویی می توانید کفش پارچه ای را تمیز کنید اما بهتر است بدانید کفش های پارچه ای اکثرا با چسب مونتاژ می شوند و نمی توان آن ها را با ماشین لباسشویی تمیز کرد چرا که دوام نمی آورند و خراب می شوند. برای تمیز کردن کف کفش های پارچه ای می توانید ابتدا با استفاده از یک پارچه ی تمیز خاک های روی کفش را تمیز کرده و مقداری آب گرم و مایع ظرفشویی را با همدیگر مخلوط کرده و با استفاده از مسواک به سطح کفش بکشید .
توجه داشته باشید که همه ی قسمت های کفش را به یک اندازه مسواک بزنید تا همه ی کفش به یک اندازه تمیز شود. سپس با استفاده از یک حوله ی نم دار، کف های روی کفش را پاک کنید. سپس یک دستمال خشک تمیز را به سطح کفش بمالید تا رطوبت را از کفش بگیرد. سپس کفش را دور از نور مستقیم خورشید و گرما قرار دهید تا کاملا خشک شود. برای این که شکل کفش تغییر نکند می توانید مقداری حوله ی کاغذی در کفش های خود قرار دهید.

نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را با در میان بگذارید