advertise

نمونه مقاله

نمونه مقاله

ترک کف پا چیست؟

بافت کف پا ، خارجی ترین لایه ی کف پا می باشد که قطر خیلی زیادی دارد و چون همه ی وزن بدن روی پا قرار می گیرد، ممکن است کف پا ترک بخورد و اگر به آن توجه نشود در بعضی مواقع ممکن است ترک ها بسیار عمیق شوند. یکی از علت های ترک کف پا، خشکی بیش از اندازه ی پوست می باشد. همچنین یکی دیگر از دلایل خشکی پا می تواند بیماری پوستی اگزما باشد. در این مقاله قصد داریم درباره ی ترک کف پا و علایم و راه های درمان آن صحبت کنیم پس با ما همراه باشید.


فروشگاه تعطیلات

علایم ترک پاشنه ی چیست؟

مهم ترین و اصلی ترین نشانه ی ترک پا، خشک و ضخیم شدن پاشنه ی پا است به گونه ای که وقتی شما کف پای خود را لمس می کنید متوجه زبر بودن و ترک داشتن آن خواهید شد. چنانچه این مشکل رفع نشود ممکن است علایم دیگری چون التهاب و خارش نیز به سراغ شما بیایند.
برای خرید با کیفیت ترین و ارزان ترین کفش ها به سایت تعطیلات مراجعه کنید.

فروشگاه کفش تعطیلات

فروشگاه کفش تعطیلات

بزرگترین پخش کننده کفش های ارزان قیمت در اصفهان

دلایل ترک خوردن پاشنه ی پا

ترک خوردن پاشنه ی پا دلایل مختلفی دارد که عبارتند از:
۱ ) استفاده ی بیش از اندازه از کفش زمانی که شما به مدت طولانی کفش می پوشید ممکن است در بعضی مواقع گرمای داخل کفش حتی به صد و بیست درجه ی فارنهایت نیز برسد. افزایش دمای داخل کفش باعث می شود رطوبت پا کمتر شده و پوست پاخشک شود که این امر باعث می شود کف پا ترک بخورد.
۲ ) بیماری بعضی از بیماری ها مانند دیابت و کم کاری تیروئید می توانند باعث خشک شدن پوست بشوند. همچنین در بعضی از افراد کمبود بعضی از ویتامین ها مانند ویتامین A نیز موجب خشک شدن پوست پا می شود.
۳ ) افزایش سن افزایش سن باعث می شود چربی که روی پوست به عنوان محافظ وجود دارد و از پوست محافظت می کند کم شده و تغییراتی در هورمون های شخص ایجاد شود که این تغییرات باعث کم شدن بازده سلول های پوست می شوند. این کاهش باعث ضخیم تر شدن پوست پا می شود و ترک هایی را روی پوست به وجود می آورد.
۴ ) سرد شدن هوا در بعضی از افرادی که پوست خشک دارند ، سرد شدن هوا باعث می شود پوست آنها بیشتر از قبل خشک شود. همچنین آب خوردن خیلی کم در طول روز و ماندن زیاد در حمام خیلی گرم از دلایل دیگر خشک شدن پوست کف پا هستند.
برای خرید بهترین کفش ها به سایت ما مراجعه کنید.

فروشگاه تعطیلات

درمان های خانگی خشکی پاشنه ی پا

برای درمان کردن خشکی پاشنه ی پا راه هایی وجود دارد که شما به راحتی می توانید در منزل انجام دهید. این روش ها عبارتند از:

۱ ) اسکراب کردن
تشتی را پر از آب گرم کنید و مقداری کف صابون به آن اضافه کنید، پاهای خود را به مدت یک ربع درون تشت قرار دهید و با استفاده از سنگ پا تمامی پوست های مرده و خشک شده ی کف پا را بتراشید و از بین ببرید، سپس پاهایتان را خوب خشک کنید و کرم مرطوب کننده به پاشنه ی پا بزنید تا کمی نرم شود. سعی کنید بعد از کرم زدن، جوراب بپوشید تا پاهایتان کرم را به خوبی به خود جذب کند. می توانید به جای کرم، با استفاده از روغن گیاهی کف پای خود را چرب کنید. مجددا جوراب بپوشید اما در این روش باید موقع خواب جوراب های خود را در بیاورید. اگر این کار را چند روز تکرار کنید، حتما نتیجه ی دلخواه خود را به دست می آورید.
۲ ) استفاده از آرد برنج
دو قاشق آرد برنج را با دو قاشق عسل و مقداری سرکه ی سیب مخلوط کنید تا خمیر سفتی به دست آید. ابتدا پاهای خود را درون تشت آب گرم قرار دهید و بعد از حدودا یک ربع پاها را از آب بیرون بیاورید و با این خمیر پاشنه ی پای خود را ماساژ دهید. اگر بیش از اندازه پاهای شما ترک دارد، می توانید مقداری روغن زیتون را به خمیر اضافه کنید تا نتیجه ی بهتری بگیرید.
۳ ) استفاده از لیمو
تشتی را پر از آب ولرم کنید و مقداری آب لیمو در آن بریزید سپس پاهایتان را به مدت یک ربع درون تشت قرار دهید و با استفاده از سنگ پا،کف پاهایتان را بسابید. سپس پاها را خشک کنید.
۴ ) استفاده از گلاب
مقداری گلیسیرین و گلاب (به یک اندازه) داخل کاسه ای مخلوط کنید و شب ها قبل از خواب این محلول را به پاشنه هایتان بمالید.
۵ ) درمان ترک پاشنه ی پا با موز
مقداری موز پوست کنده را له کنید و از خمیر به دست آمده به پاشنه ی پاهای خود بمالید. بعد از گذشت یک ربع که خمیر به خوبی به پاهایتان نفوذ کرد، پاها را با آب ولرم بشویید. سپس پاهای خود را درون تشت آب سرد قرار دهید این کار را هر روز انجام دهید تا نتیجه ی بهتری بگیرید.
۶ ) درمان ترک پاشنه ی پا
با استفاده از عسل تشتی را با آب گرم پر کنید و مقداری عسل(حدودا یک فنجان) را به آن اضافه کنید سپس پاهای خود را به مدت یک ربع درون آن قرار دهید و با استفاده از سنگ پا، پوست های مرده ی کف پا هایتان را بتراشید. چنانچه این کار را هر روز انجام دهید خیلی زود از ترک های پاشنه ی پا راحت می شوید.
۷ ) درمان ترک پاشنه ی پا با سرکه
تشتی را پر از آب ولرم کنید سپس مقداری سرکه (حدودا یک فنجان) به آب اضافه کنید و به مدت یک ربع پاها را درون تشت قرار دهید و با استفاده از سنگ پا، پوست های مرده ی کف پاهایتان را از بین ببرید سپس پاهایتان را از آب بیرون آورده و خشک کنید و با استفاده از وازلین آن ها را چرب کنید. در روش دیگری می توانید مقداری آرد برنج و عسل و سرکه ی سیب را با هم مخلوط کنید تا خمیری به دست بیاورید و خمیر ایجاد شده را به پاشنه های پاهای خود بمالید و بعد با استفاده از آب گرم پاهایتان را بشویید.

نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را با در میان بگذارید