advertise

نمونه مقاله

نمونه مقاله

انحراف شست پا

داشتن قوز انگشت پا یک عارضه ی دردناکی است که ممکن است مشکلاتی را برای ورزشکاران و خصوصا دوندگان به وجود بیاورد.در این مقاله قصد داریم در مورد قوز شست پا صحبت کنیم پس با ما همراه باشید.
قوز شست پا چیست؟

قوز شست پا عارضه ای است که در آن یک مفصل پا (کنار انگشت شست پا) بزرگ و برجسته می شود. نام دیگر این بیماری هالکوس والگوس است. برجستگی کنار شست پا نشان دهنده ی نداشتن تقارن میان مفصل شست پا است. در بعضی از افراد، استخوان اضافی تشکیل شده و مفصل انگشت شست پا به سمت بیرون می رود و فرم پا تغییر کرده و رفته رفته این برجستگی بیشتر می شود.
برای خرید با کیفیت ترین و ارزان ترین کفش ها به سایت تعطیلات مراجعه کنید.


فروشگاه تعطیلات

علت انحراف شست پا چیست؟

هنوز هیچ علت مشخصی برای به وجود آمدن قوز شست پا وجود ندارد اما می توان گفت در بعضی از افراد ژنتیک و یا ارث عامل به وجود آمدن قوز شست پا است. همچنین عوامل دیگری چون پوشیدن کفش های نامناسب و پاشنه بلند و همچنین استفاده از کفش نوک تیز یا تنگ می تواند عامل به وجود آمدن قوز شست پا باشد.
برای جلوگیری از مبتلا شدن به قوز شست پا چه کنیم؟

اولین و بهترین راهی که می توانیم .برای جلوگیری از مبتلا شدن به انحراف شست پا انجام دهیم، استفاده کردن از کفش های مناسب است. پوشیدن کفش های ورزشی مناسب یا کفش طبی نقش مهمی در سلامت پا و بدن انسان دارد. توجه داشته باشید که پوشیدن کفش نامناسب اثرات زیان باری بر سلامتی انسان دارد.

فروشگاه کفش تعطیلات

فروشگاه کفش تعطیلات

بزرگترین پخش کننده کفش های ارزان قیمت در اصفهان

اگر به قوز شست پا مبتلا هستیم از چه کفشی استفاده کنیم؟
 یکی از دلایلی که باعث به وجود آمدن قوز شست پا می شود، پوشیدن کفش هایی است که باعث جمع شدن انگشتان پا و به خصوص شست پا می شود و این امر باعث وارد شدن فشار زیاد به انگشتان پا می شود. یکی از دلایلی که توصیه می شود از پوشیدن کفش پاشنه بلند خودداری کنید نیز همین امر است، چرا که پوشیدن کفش پاشنه بلند باعث می شود فشار زیادی به انگشتان پا وارد شود و مفصل پا به سمت خارج خم شود و فرد به عارضه ی قوزک شست پا دچار شود. چنانچه می خواهید به مهمانی بروید و مجبور به استفاده از کفش های پاشنه بلند هستید ، بیشتر از سه ساعت آن را نپوشید چرا که باعث افزایش فشار به انگشتان پا می شود. توجه داشته باشید هر جا و هر مکانی که هستید کفشی را استفاده کنید که پاهای شما در آن کاملا راحت باشند چرا که هیچ چیز به اندازه ی سلامت شما اهمیت ندارد.
برای خرید بهترین کفش ها به سایت ما مراجعه کنید.

اگر به قوز شست پا مبتلا شدیم چه کنیم؟
زمانی که می خواهیم ورزش کنیم حتما باید از قبل بدن را گرم کنیم و حرکات کششی با انگشتان پا انجام دهیم، این کار راه درمان اصلی نیست اما می تواند حس خوبی در انگشتان پا به وجود بیاورد. چنانچه به این عارضه مبتلا شدید می توانید حرکات کششی با انگشتان پا انجام دهید که این حرکات عبارتند از:
۱ ) انگشتان پای خود را ثابت نگه داشته و شست پا را به اطراف بکشید.
۲ ) با استفاده از شست پا سعی کنید تیله را از روی زمین بلند کنید.
۳ ) انگشتان پا را خم کنید و شست پا را به صورت جداگانه به اطراف بکشید.
۴ ) از کفش های مناسب که قسمت جلویی آنها پهن است استفاده کنید.
۵ ) از پوشیدن کفش تنگ خودداری کنید.
۶ ) در کفش های خود ارتوتیک قرار دهید
۷ ) با یک باند محکم پای خود را ببندید.
۸ ) کیسه ی یخ را روی شست پا خود قرار دهید تا ورم پا کمتر شود.
۹ ) استفاده کردن از طب سوزنی
۱۰ ) ماساژ دادن پا.

فروشگاه تعطیلات

جراحی پا برای درمان هالوکس و الگوس

چنانچه درد پای شما خیلی زیاد شد برای درمان کردن این عارضه می توانید به پزشک مراجعه کنید و به تشخیص پزشک، اگر نیاز بود عمل جراحی انجام دهید. به این صورت که استخوان اضافی پا تراشیده شده و انگشت شست پا با دیگر انگشتان هم تراز می شود اما توجه داشته باشید که در این جراحی تضمینی وجود ندارد که شست پا به طور کامل خوب شده و دیگر هیچ دردی نداشته باشید. اما بعد از انجام این جراحی، ورزش هایی را طبق گفته ی پزشک انجام داده و مواردی مانند استفاده از کفش مناسب را رعایت کنید تا در آینده دچار این مشکل نشوید.

نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را با در میان بگذارید