advertise

نمونه مقاله

نمونه مقاله

تمیز کردن کفش چرم

چرم یکی از جنس های زیبا و با کیفیت است که برای ساختن کیف و کمربند و کفش و.... مورد استفاده قرار می گیرد و چون از کیفیت بالایی برخوردار است سال های زیادی می تواند مورد استفاده قرار بگیرد . در میان وسایلی که با چرم تولید و ساخته می شود، کفش چون با سطح های مختلفی در تماس است، آسیب پذیری بیشتری نسبت به بقیه دارد و خیلی زود تر کثیف می شود و شما باید آشنایی کامل با راه حل های تمیز کردن کفش چرم داشته باشید تا بتوانید به سادگی کفش های چرم خود را مثل روز اول زیبا کنید. یک نکته ی مهم در تمیز کردن کفش چرم این است که که برای تمیز کردن و از بین بردن ذرات گرد و غبار و برق انداختن آن ها نیازی به خرید واکس های گران قیمت ندارید بلکه می توانید با مواد طبیعی در دسترس آن ها را به راحتی تمیز کنید. در این مقاله قصد داریم در مورد روش های تمیز کردن کفش چرم با شما صحبت کنیم پس با ما همراه باشید.
برای خرید با کیفیت ترین و ارزان ترین کفش ها به سایت تعطیلات مراجعه کنید.


فروشگاه تعطیلات

روش های تمیز کردن کفش چرم

در ابتدای کار باید بگوییم بهترین ترفند برای تمیز نگه داشتن کفش های چرم این است که پس از هر بار که از آن استفاده می کنید آن ها را تمیز کرده و سپس به درون جاکفشی منتقل کنید چرا که هر بار که از آن ها استفاده می کنید ممکن است آلودگی هایی روی کفش بشیند که باعث آسیب رساندن به آن بشود.روش های تمیز کردن کفش عبارتند از:
۱) تمیز کردن کفش چرم با استفاده از دستمال بهترین راه برای تمیز کردن کفش این است که آلودگی و ذرات گرد و غبار را با استفاده از یک دستمال و یا برس از بین ببرید. در این روش می توانید با استفاده از یک برس نرم در جهت های مختلف و با فشار ملایم به سطح کفش بکشید تا ذرات گرد و غبار از بین برود. پس از این که برس را به کفش خود کشیدید، با استفاده از یک دستمال پارچه ای سطح کفش را پاک کنید.
۲) استفاده کردن از مخلوط آب و سرکه برای تمیز کردن کفش وجود لکه ها روی کفش باعث کدر شدن کفش می شوند و محلول آب و سرکه سفید می تواند این لکه ها را از بین ببرد. مقداری آب و سرکه سفید را با همدیگر مخلوط کنید و کفش خود را به آن آغشته کنید(توجه داشته باشید که این محلول را به صورت متناسب به همه ی کفش بزنید چرا که اگر به صورت یکسان روی چرم پخش نشود ممکن است لکه های جدیدی را به وجود بیاورد) پس از این که کفش خود را به محلول آب و سرکه آغشته کردید، با یک دستمال خشک و تمیز آن را کاملا پاک کرده و در معرض نور خورشید قرار دهید تا خشک شود.

فروشگاه کفش تعطیلات

فروشگاه کفش تعطیلات

بزرگترین پخش کننده کفش های ارزان قیمت در اصفهان

۳ ) استفاده کردن از روغن زیتون برای برپاکردن کفش از روغن زیتون می توان برای براق تر کردن کفش استفاده کرد. چنانچه بعد از پوشیدن کفش چرم احساس کردید که کفش شما کدر شده است برای براق تر کردن آن می توانید از روغن زیتون استفاده کنید و به جای واکس های گران قیمت از روغن زیتون استفاده کنید. برای انجام دادن این کار می توانید چند قطره روغن زیتون روی کفش خود بریزید و با استفاده از یک دستمال آن را روی همه ی سطوح کفش بمالید.
۴ ) از بین بردن لکه های روغن با استفاده از پودر بچه چنانچه لکه ای روغن روی کفش شما ایجاد شد اصلا نگران نباشید چراکه به راحتی و با استفاده از پودر بچه( تالک ) می توانید آن را تمیز کنید. برای استفاده از پودر بچه می توانید مراحل زیر را انجام دهید:
۱ ) با استفاده از یک دستمال تمیز و خشک روی لکه های روغن ایجاد شده روی کفش بکشید تا رطوبت لکه از بین برود (توجه داشته باشید که این کار را زیاد تکرار نکنید چرا که باعث می شود لکه های روغن بیشتر روی کفش پخش شود.)
۲ ) در مرحله ی دوم پودر بچه را روی همان قسمت ریخته و اجازه دهید پودر چند ساعتی(مثلا شب تا صبح) روی کفش بماند.
۳ ) بعد از گذشت چند ساعت کفش را تکان دهید تا پودرهای اضافه از کفش به زمین بریزد و چنانچه پودر بر روی کفش باقی مانده بود، با استفاده از یک برس نرم کاملا آنها را تمیز کنید.
۵ ) تمیز کردن و براق کردن کفش با استفاده از پوسته ی موز ترکیباتی که در پوسته ی موز وجود دارد باعث می شود ذرات گرد و غبار و کثیفی که روی کفش چرم وجود دارد کاملا از بین برود و کفش براق تر شود. برای استفاده کردن از پوست موز می توانید قسمت داخلی پوست موز را روی کفش بکشید تا همه ی آلودگی و ذرات گزد و غبار از بین برود.

برای خرید بهترین کفش ها به سایت ما مراجعه کنید.

فروشگاه تعطیلات

تمیز کردن داخل کفش چرم

چنانچه مدت زمان زیادی است از کفش چرم استفاده می کنید و داخل چرم بو گرفته است، بهتر است آن را تمیز کنید چرا که درون کفش آلودگی زیادی دارد که ممکن است باعث افزایش میکروب و قارچ و آلودگی در کفش شود و به پای شما آسیب وارد کند. برای تمیز کردن داخل کفش چرم می توانید ابتدا مقداری آب و آمونیاک را مخلوط کرده و دستمالی را به آن آغشته کنید. سپس داخل سایه قرار دهید تا کاملا سپس داخل کفش را با پارچه ی مرطوب تمیز کنید و آن را داخل سایه قرار دهید تا کاملا خشک شود. بعد از گذشت چند ساعت که کفش کاملا خشک شد، مقداری جدش شیرین درون آن بریزید و کفش را تکان دهید تا جوش شیرین همه جای کفش پخش شود. اجازه دهید کفش یک روز کامل با جوش شیرین بماند و روز بعد کفش را تکان دهید تا پودر های اضافه ی جوش شیرین از آن بیرون بیاید. با این کار بوی بد کفش از بین خواهد رفت. توجه داشته باشید که می توانید از پودر های خوشبو کننده نیز استفاده کنید

نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را با در میان بگذارید