advertise

نمونه مقاله

نمونه مقاله

درمان خانگی کف پای صاف

کف پای صاف که به آن مفصل شل نیز می گویند، یک مشکل مادرزادی و شایع در بعضی از افراد است. این بیماران هیچ گونه دردی ندارند، همچنین قوس کف پا را ندارند و زمانی ک روی پاهای خود می ایستند کف پای آن ها کاملا مماس با زمین است. قوس هایی که در کف پا وجود دارد، نیرو هایی که از کف زمین به بدن وارد می شوند را کم کرده و حتی به بعضی از آن ها اجازه ی وارد شدن به بدن را نمی دهند اما افرادی که کف پای صافی دارند و این قوس در کف پای آن ها وجود ندارد، همه ی نیرو های زمین به بدنشان وارد می شود. این افراد با گذشت زمان و بالاتر رفتن سن ممکن است دچار بیماری هایی در مفاصل و به خصوص ستون فقرات بشوند. همچنین قوسی که در کف پای انسان وجود دارد مانع از وارد شدن فشار زیاد به استخوان ها و یا مفاصل انسان می شود. در بعضی از افراد این قوس به صورت مادرزادی از بدو تولد وجود دارد و بنابراین پا هیچ گونه مقاومتی در برابر همه ی نیرو های وارد شده از زمین انجام نمی دهد و این افراد با بیشتر شدن سن ممکن است دچار درد مچ پا، درد در ناحیه ی زانو و یا کل پاها بشوند. در این مقاله قصد داریم راهکارهایی را برای درمان خانگی صافی کف پا بیان کنیم.
برای خرید با کیفیت ترین و ارزان ترین کفش ها به سایت تعطیلات مراجعه کنید.


فروشگاه تعطیلات

دلایل و علامت های صاف بودن کف پا

فشرده کردن بیش از اندازه ی قوس کف پا در زمان راه رفتن باعث به وجود آمدن نقص در کف پا می شود و با گذشت زمان زیاد، قوس کف پا به صورت کامل از بین می رود. بعضی از افراد به صورت مادرزادی دچار این مشکل هستند اما افرادی که زمان راه رفتن از کفش های کهنه و یا نامناسب استفاده می کنند نیز ممکن است به این مشکل دچار شوند. یکی دیگر از علت های صافی کف پا می تواند اضافه وزن یا چاقی باشد. همچنین بلند کردن وسایل خیلی سنگین و یا ورزش هایی مثل دویدن نیز باعث به وجود آمدن صافی کف پا می شود.

درمان کردن صافی کف پا در خانه

کف پای صاف ممکن است بعد از گذشت مدت زمانی باعث به وجود آمدن درد و ناراحتی در پاها بشود و مانع از انجام درست فعالیت های روزانه شود. برای کمتر شدن درد، کارهای زیر را انجام دهید:
۱ )  ماساژ دادن پا
زمانی که نشسته اید یا تلویزیون تماشا می کنید بهتر است پاهای خود را ماساژ دهید تا درد آن ها تسکین یابد همچنین می توانید ورزشی به این صورت انجام دهید که یک بطری را روی زمین قرار دهید و با کف پا روی آن بایستید و خیلی آرام پاهای خود را به جلو و عقب ببرید تا درد پا کمتر شود.
۲ ) استفاده از توپ تنیس
برای کمتر شدن درد پامی توانید یک توپ تنیس را روی زمین قرار داده و با کف پا آن را روی زمین حرکت دهید.
 ۳ ) استفاده از بطری آب گرم
برای کمتر شدن درد پا می توانید از ماساژ و گرما با هم استفاده کنید به این صورت که یک بطری را پر از آب گرم کنید و آن را روی زمین گذاشته و با کف پا آن را بغلطانید.
۴ ) استفاده نکردن از کفش های پاشنه بلند
زمانی که کفش پاشنه بلند می پوشید باعث می شود که همه ی وزن بدن روی پاها قرار بگیرد و فشار بیشتری به پاها وارد شود. همچنین استفاده از کفش های پاشنه بلند باعث می شود که شما خلاف حرکات طبیعی بدن فعالیت کنید. زمانی که از کفش های مناسب و بدون پاشنه استفاده می کنید باعث می شود که همه ی ماهیچه های پا به یک اندازه درگیر باشند اما استفاده از کفش های پاشنه بلند باعث ضعیف شدن عضلات پا می شود. چنانچه برای مجالس تمایل دارید از کفش پاشنه بلند استفاده کنید ، سعی کنید کفشی انتخاب کنید که شیب زیادی نداشته باشد و عریض باشد.
۵ ) پاهایتان را اندازه گیری کنید زمانی که کف پای شما قوس خود را از دست می دهد و شما برای خرید کفش به مغازه مراجعه می کنید طول پاهای شما مثل قبل نیست و حتما دراز تر شده است.

فروشگاه تعطیلات

۶ ) استفاده کردن از کفش های بندی
کسانی که کف پای صافی دارند اگر از کفش های مناسب مانند کفش اسپرت بندی استفاده کنند، باعث می شود بیشتر احساس راحتی کنند.
۷ ) پوشیدن این نوع کفش ها ممنوع است
چنانچه تمایل دارید هنگام راه رفتن احساس خستگی کمتری کنید و یا کمتر دچار کمر درد شوید، از کفش های پاشنه بلند، کفش تنگ، کفش تخت یا نسبتا تخت استفاده نکنید.
۸ ) کفش کهنه نپوشید
افرادی که کف پای صاف دارند به هیچ عنوان نباید از کفش های کهنه و فرسوده استفاده کنند چرا که باعث به وجود آمدن درد بیشتری در کمر و زانو می شود و راه رفتن را تحت تاثیر قرار می دهد.
۹ ) استفاده از حوله
برای بهتر شدن صافی کف پا حوله ای را روی زمین قرار دهید و با انگشتان خود آن را بگیرید و آن قسمتی که با انگشتان خود گرفته اید را روی زمین بکشید و حدودا ده ثانیه آن را به همین صورت نگه دارید. سعی کنید این تمرین را روزانه حداقل ده بار انجام دهید.
۱۰ ) جمع کردن و کشیدن انگشتان پا
افرادی که کف پای صافی دارند بهتر است تا جایی که امکان دارد انگشتان خود را به اطراف بکشند و چند ثانیه به همان حالت نگه دارند و بعد از آن انگشتان خود را خم کنند. این تمرین را روزانه چند بار انجام دهید تا به نتیجه ی بهتری دست پیدا کنید.

برای خرید بهترین کفش ها به سایت ما مراجعه کنید.

فروشگاه کفش تعطیلات

فروشگاه کفش تعطیلات

بزرگترین پخش کننده کفش های ارزان قیمت و با کیفیت در اصفهان

نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را با در میان بگذارید